Jonathan Franzén och Mötley Crüe

Äntligen har jag skaffat Franzéns bok Frihet, samt hoppläst The Dirt. Jag anar att dessa kan vara ytterligheter. Boken om hårdrocksbandet är sanslös och äcklig och förvånansvärt gripande. Jag förstår inte varför jag fastnade för den så stenhårt, men det blir nyanserade porträtt av knarkande, supande rock ‘n rollsnubbar och deras helt uppfuckade liv. I min bokcirkel ska Frihet avhandlas, men det är länge till dess.

I stugan ligger Stephen King och väntar på mig. Under the dome. Den är typisk King-format, bricksize. Jag ser det som ett vinterprojekt.

En reaktion på ”Jonathan Franzén och Mötley Crüe

Kommentera

