Årets bokmumsande

Jag vill göra det här till en egen meny/rubrik/etikett/kategori, men jag fattar inte hur man gör så det får bli ett jättelångt inlägg istället. Säkert har jag glömt någon liten bok också.

Toni Morrison. Beloved. Fantastisk. Väldigt speciell. Litterär. Läste den i min ungdom och var nog inte riktigt där än då. Men nu när jag läste om den fick den en helt annan dimension. Magisk.

Joakim Langer. Frank Andersson. Sanningen om lögnerna. Inte så kul, men bitvis intressant.

Guillermo del Toro och Chuck Hogan. The Strain. Väldigt filmisk zombiebok med en käftsmäll till anslag. Höll inte hela vägen.

Arne Dahl. Viskleken. Sveriges absolut bästa deckarförfattare, tillsammans med Åsa Larsson (som  kommer med ny bok snart, yey!) och Henning Mankell. Älskar A-gruppen och Paul Hjelm. Ska bli tv-serie. Vet inte vad jag tycker om det.

Carrie Ryan. Forest of hands and teeth. Zombiebok. Njee, jobbig huvudkaraktär. Inte min väska.

Charlaine Harris. Dead inte the family. Ja, det är ju Sookie så det funkar alltid.

Charlaine Harris. Dead reckoning. Se ovan

Charlaine Harris. Touch of dead. Se ovan.

Suzanne Collins. Hunger games. Oj en riktig rackabajsare till bok. Läs den för sjutton!

Suzanne Collins. Catching fire. Var tvungen att läsa fortsättningen. Helt okej den med.

Suzanne Collins. Mockingjay. Jag grät och grät när den var slut. Kan aldrig tro att filmen/filmerna blir lika bra.

Melina Marchetta. Jellicoe Road. Väldigt smart bok med intressanta karaktärer. Obeskrivbar. Grät som ett barn i slutet.

Muriel Barbery. Igelkottens elegans. Mmmm. Fin bok och intressant att läsa om Frankrikes klassamhälle. Mycket filosofi.

Mats Strandberg. Cirkeln. Inte lika bra som jag trodde men ett roligt försök till spökhistoria i svensk vardagsmiljö.

David Nicholls. En dag. En bok som tog sig efterhand. Om man gillar den gamla engelska serien Kalla fötter, så gillar man det här tror jag. Nicholls skrev manus till serien.

Haruki Murakami. Vad jag pratar om när jag pratar om löpning. Finurlig, stillsam, varm och eftertänksam bok. Tycker mycket mycket om den.

Mötley Crüe. Neil Strauss. The Dirt. Fascinerande och äcklig och sorglig.

Jag är Ozzy. Chris Ayres. Ozzy Osbourne. Lite trevande översättning. Det blir lite för mycket stundtals. Har fått en elev att läsa den, så alltid nåt!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Maria Baglien
    Nov 21, 2011 @ 10:11:09

    Vad bra att du lagt in så man kan kommentera!

    Själv gillar jag, Red Dead Redemption, LA Noire, Deus Ex; Human Revolution och Heavy Rain, ja fast det är ju TV-spel då förstås..

    Svara

  2. lindasteen
    Nov 21, 2011 @ 16:30:08

    Red dead är en riktigt favorit. Inte konstigt jag började med jägarexamen efter det:)

    Svara

  3. Maria Baglien
    Nov 21, 2011 @ 20:14:47

    Tssss!

    Svara

  4. Åsa
    Nov 23, 2011 @ 18:32:16

    Härligt med lite böcker att lägga till i önskelistan nu när jag börjar få tid att läsa igen. Har precis köpt Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami och är mycket förväntansfull!

    Svara

  5. lindasteen
    Nov 23, 2011 @ 18:52:12

    Ja har man bäbisar är det tufft att fåt tid till något överhuvudtaget.

    Svara

Kommentera

