Det blir bättre med kokain

Jag funderar fortfarande på de här rockböckerna jag har snöat in på och hur dessa kan påverka människors läsning. Det är ju så att de som vanligtvis inte läser böcker kan tänka sig att läsa dessa. Översättningen i I, Ozzy är sisådär, men den fungerar. Det är nog inte det lättaste i världen att översätta Osbournish till Swedish. Jag tar den enkla vägen och läser min (skolans) svenska variant. När man pratar om boken gror ett litet intressefrö i vissa bokmotståndares ögon och jag tar det som ett tecken. Först tyckte jag att denna nya genre var ytterligare ett sätt att mjölka pengar ur slocknade karriärer (vilket det iofs fortfarande är), men det kanske inte spelar någon roll egentligen. Ozzy, Lemmy och Nikki är kanske lika mycket profeter för läsning som jag och andra desperata svenskfröknar, men grabbarna har övertag i läspropagandan eftersom de antagligen är lite galnare än vad vi är. Lite roligare. Lite mer gränslösa. Lite mer påtända och fulla.

 Hursomhelst – Timbuktu får åka ur Mp3n. Han är för mellow.  Med Master of puppets i öronen forcerar jag K2. Minst.

En reaktion på ”Det blir bättre med kokain

Kommentera

