Inneskor och Gokväll och färgen rosa

 Idag var jag på synundersökning i akt och mening att införskaffa nya glajjor. De gamla har gått hädan och framlider sina sista dagar annorstädes, oklart var. Jag har tappat bort dem. Så. Vad blev det av det då? Min syn har försämrats p g a stigande ålder. Jag börjar bli gammal och genast började jag tänka på fler tecken på åldrande som jag påvisar. Så här kommer det, ej i inbördes ordning.

 Tecken nummer 1. I höstas köpte jag ett par nya inneskor att ha på jobbet. Det var halva priset på halva priset och dessutom säkert 70% rea, så om de initialt hade kostat typ 900 så landade jag dem för typ 273 kronor. De var av märket Embla. Glad i hågen begav jag mig hemåt med skopåsen och berättade ivrigt om mitt fynd för alla och envar. Att man köper inneskor och dessutom PÅ REA är inte nåt som en ung person skulle yvas över.

 Tecken nummer 2. Jag älskar Gokväll. Särskilt på fredagar då Anja Kontor är lite extra crazy och uppsnofsad. Övriga familjemedlemmar sparkar hälarna i soffan och hävdar att det är trååååååkigt, men jag tycker att det är ett väldigt trevligt program.

 Tecken nummer 3. Jag välkomnar jeansmodet med hög midja i stretch. Det håller in och döljer så bra.

 Tecken nummer 4. Jag har sedan några år tillbaka odlat en böjelse för färgen rosa. Man kan i sin villfarelse tro att det är en motreaktion och en tillbakasträvan mot svunnen tid då skinnet var fast och tänderna vita, men så är det inte. Enligt forskning (har ingen källa på den) så är det flickor i 4-8- årsåldern och kvinnor i 40-årsåldern som har den som favoritfärg.

Som grädde på moset har det nyss kommit ut en bok av Fanny Ambjörnsson . Rosa – den farliga färgen. Den ska jag ta och läsa.

4 reaktioner på ”Inneskor och Gokväll och färgen rosa

  1. Men guuud så bra du gillar nåt som håller in och döljer. Vad som ska döljas och hållas in övergår dock min fattningsförmåga.
    Du kan få ärva mina första läsglasögon – de är lite veka för mig nu.
    Och varför inte se Godkväll med mor min nån dag- jag kan passa på att se True blood istället 😉

  2. Gillar också Anja Kontor, Ebba känns så fel som dert någonsinn kan bli. ÄLSKAR Barbro också, och tycker att Joakim Fogel var super!

    Vad gäller rosa så tror jag inte rikgtigt på din självspunna teori. Jag skulle istället vilja hävda detta; Det är inte så många i 40-års åldern som har rosa på sig frivilligt, OM den inte föknippas med en viss socioekonomisk ställning. Eller att någon nybliven småbarnsförälder från Askim inte hittat den färg hon EGENTLIGEN ville ha på sin nya Odd Molly kofta (alltså blå) och nu är desperat. Själv lägger jag riddan vid detta; är det inte lite ”bondigt” med rosa? Så, rosa kanske inte är din färg ändå;-))

  3. Njee, det är mer på den nivån att jag vill ha en rosa pressokaffebryggare, ett rosa brödfat, rosa temuggar… Jag har inga rosa outfits – men jag är ju bonnig Maria! Det vet du ju!

    Jag gillar färgerna i Gokväll, de mysiga värmeljusen, bokpraten och CGs filmrecensioner, den blonda kvinnan som passionerat pratar om böcker. Och Pekka är bäst:)

    Jag gillar BÅDE True Blood och Gokväll, Anneli

  4. Rosa pressobryggare vore grymt I have to agree. True Blood är ju helt genialiskt, det bästa jag sett sedan Six feet under, men har du sett Treme? Lite nyfiken på vad du tycker isf:-P Pekka är ungefär som Maudes matlagning, lite mesig för min smak. Men sen har jag en fråga. Har du sett Barton Fink. Jag har nu sett den två gånger och fattar fortfarande ingeting. Kan du hjälpa mig förstå:-S

Kommentera

