Som ett lavemang…

 

Jag är Ozzy – Ozzy Osbourne, Chris Ayres

Den här parallelläste jag samtidigt som Frihet och det kändes ungefär på samma sätt som att ena dagen streta på i isigt skidspår med bakhalka och andra dagen jogga lätt i nedförsbacke en sval försommarkväll. Det är inte språkligt tuggmotstånd i Ozzy, men likväl är den läsvärd i underhållningssyfte. Han är ju inte klok den här mannen, men det visste vi ju redan. Han berättar om alla galenskaper han hållit på med under åren, om sitt missbruk, om turnéerna, om sina kvinnor, om sina barn, om hur illa han behandlat sina nära och slutligen om TVs genomslagskraft och hur han blev en superkändis i och med att han gjorde en dokusåpa av sitt vardagsliv. Det var tydligen Sharon som drev det och det är hon som antagligen sett till att han överlevt. Jag kan inte förstå hur hon kan stå ut att leva med honom. Att skaffa barn med honom. Men Ozzy påstår att hon är lika galen själv, lika högljudd och oberäknelig.

 Jaja. Att läsa den gick som ett lavemang, som dom säger på Hägglunds. Prova!

5 reaktioner på ”Som ett lavemang…

  1. Egentligen gillar jag inte att man skriver om min man men bara för att det är du så är det OK. Sedan kan jag väl också erkänna att jag den senaste tiden har varit en aning otrogen. När Ozzy inte är i närheten brukar jag titta på Karl Pilkington medan han ytterst motvilligt upplever sin omvärld i ”An idiot abroad”. Denne fantastiske antihjälte har fått mina ögon att tåras mer än en gång, visserligen brukar jag ha magknip efteråt eftersom jag skattat så men det är det faktiskt värt. Så om du mot förmodan tröttnar på lavemanget, varför inte låta dig underhållas av Pilkington… som helt enkelt är fel man på fel plats.

  2. Jag har fått för mig förklarat att Pilkington är en härlig, brittisk prick. Och att du, o kortbenta brunett behagat närvara fyller en långbent blondin med glädje, tillförsikt, lycka och en allmän känsla av välbefinnande. Ha det gott Sharon!
    //Puss Lindis

  3. Tjipp tjopp, vad gör man inte för att glädja en långbent blondin? Pilkington avnjutes f ö på söndagkvällar, här följer några godbitar från förra säsongen:

    Puss & smisk från Sharon

Kommentera

