Vådan av att äga en röd liten bil

Jag har en väldigt liten bil. Det är en Toyota Yaris. Vi kallar den för Jordgubben och den tar sig fram på vägarna alldeles för egen maskin, trots att den bara har en enlitersmotor. Alltså en 1,0. Så långt är allt gott. Men i och med att jag kör en sådan litet fordon så får jag utstå spott och spe från var och varannan människa. Här kommer ett axplock av kommentarer, illvilliga tillmälen och allmänna påhopp som jag och min bil får slängt efter oss.

”Du har glömt LGF-skylten, höhöhö..”

”Ska ni ta moppebilen till fjälls?”

”Nu kommer Linda med bäbisbilen” (treåring)

”Behöver du betala parkeringsavgift för den där”

”Vad är det för motor – en 1,3:a? Vaa? Har du en litersmotor?” (asgarv, flabb, hån)

”Han varvar så man inte kan tala i telefon när man kör”

”Lindas bil är inte skalenlig, den är hälften så stor i verkligheten” (ondsint mattelärare)

En grupp teknikergrabbar kunde i vintras (då det fanns SNÖ) i princip lyfta den ur en snödriva med handkraft. Det skulle de inte ha fixat med en Dodge Ram, plus att de kanske inte behövde gå på gymet den dan.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. bjarne
    Nov 28, 2011 @ 17:41:14

    Ondsint, jag? Nä nu blev jag ledsen! 😉

    Svara

  2. Terhi
    Nov 28, 2011 @ 18:07:38

    Jag gillar din moppe.

    Svara

  3. lindasteen
    Nov 28, 2011 @ 18:52:41

    Hellre ondsint än svagsint.

    Svara

  4. Kapten Olsson Bullzor
    Nov 28, 2011 @ 22:20:55

    Men man sitter ju skönare i den än i silverpilen iaf.

    Svara

Kommentera

