Mina fina och stillsamma mönsterelever

 Man lär sig mycket på dagarna när man har lektionssal bredvid en verkstad. Jag har till exempel koll på min luftmassemätarstatus. Jag har glott ner i huven på en stationwagon, Cheva, V8:a. Jag har fått bilen upphissad och spanat in eventuell underredsrost. Det fanns ju givetvis ingen eftersom det är en kärvänlig Toyota, eeehm. Jag har fått utstå hån (återigen) när en elev såg mitt grenrör. I vintras hade M ett skoterhandtag som det stod Skidoo på i bakrutan på min bil. Jag hade en hel hord av grabbar som ville köpa det. Den dagen öppnades ideligen min klassrumsdörr och ett otal oljiga pojkskallar stack in och frågade – Asså det där Skidoo-handtaget… är det ditt? Kan man få köpa det? En annan gång hittade de min dotters åkskrana och min ridhjälm i baksätet. En halv sekund senare åker de kana ute, med ridhjälm och allt. Jag tror de hade baxat mina pilots med. Ligister!

Kommentera

