Det fria ordet vs html-kod

Anders de la Mottes [geim] blir världshistoriens första ljudbok för mig. Berättarrösten känns tråkig och jag försökte igårkväll men no can do. Har dock ej givit upp ännu.

Man kan kategorisera personlighetstyper på många sätt. Ibland används termer som högerhjärna/vänsterhjärna, särskilt när man pratar om inlärningsstilar som vi lärare ibland hänfaller oss åt att göra. Högerhjärnorna känner, tror, har fantasi och ser helheten, medan vänsterhjärnorna är mer matematiska, fyrkantiga, detaljorienterade och logiska. De flesta är en blandning av båda, men har en dominans åt endera hållet. Det blev tydligt igår när jag skulle få till en länk som strulade. Sambon började genast återknyta till en gammal html-kurs, där han mindes koder, slashar, streck och pilar och löste mitt lilla problem med lillfingret, medan jag mest var ivrig att få ut det jag skrivit. Han är vänsterhjärna, jag är höger. Han är html – jag är det fria ordet.

Hade man varit en zombie hade man skitit i resonemanget och ätit upp hjärnan i stället. Thanks Sharon. Och vad råkar jag se till min omåttligt omåttliga förtjusning när jag sveper in på adlibris igen? En ny Stephen King. Praise heavens and Lord above.

Kommentera

