”Jag har närt en kommunist vid min barm”

Kalle Anka ligger i lä, det finns bara ett måste på jul och det är att se Karl Bertil Jonsson. Det finns många favoritcitat, men rubriken är nog i topp, ”… sa den glöggfryntlige Tyko”. Eller när samme glöggfryntlige Tyko vrålar till sin son ”Fattar du vad du har gjort! Du kan åka in på anstalt för det här!” Eller när byrådirektören säger ”Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?”

Tage Danielsson och Astrid Lindgren slår an samma känslosträng hos mig. Deras röster lägger sig som bomull kring hjärtat. Det finns något väldigt gott i det dom har gjort, som att det finns hopp för mänskligheten. Jag såg att Karl Bertil kommit på DVD också, men det skulle kännas som ett helgerån att se den under så kommersiella premisser. Det ska vara på statlig TV, på julafton och aldrig annars. ‘Nuff said.

Angående nyhetsvärdering så undrar jag stillsamt vad som är viktigast i dagens nyhetsflöde. Är det att två svenskar dömts för terrorbrott i Etiopien eller att Kajsa Bergkvist är lesbisk?

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. bjarne
    Dec 21, 2011 @ 17:04:15

    Kan du vissla Johanna är en bortglömd pärla på julafton. Per Oscarsson är fantastisk som “morfar”. Tror den går direkt efter Karl-Bertil och då äter kanske de flesta.

    Svara

  2. Leif
    Dec 21, 2011 @ 17:17:39

    Lite surrealistiskt att det blir såna rubriker för att nån är homogay, om hon hade kommit ut som pedofil kunde jag förstått om det blivit rubriker. Eller nekrofil. ”lämnade Måns för ett lik”. Läste ett skämt om att Kajsa tagit sats för sista gången. Roligt?

    Svara

  3. Anneli
    Dec 21, 2011 @ 22:05:20

    hahahha ”lämnade Måns för ett lik” det voren åt -hur kom du ens på det??? hahah

    Svara

  4. En kortbent brunett
    Dec 22, 2011 @ 11:48:17

    Apropå nyhetsflöden, detta är väl ett alldeles fantastiskt underhållande artikel till skillnad från den ordinarie snasket som medierna överöser oss med:

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=2655936&from=tipsa

    Sharon

    Svara

  5. Elin k
    Dec 23, 2011 @ 10:31:05

    Karl-bertil slår Kalle alla gånger!

    Jag visste inte att du bloggade, kul.

    Svara

Kommentera

