yes please – no never

Jag hakar på trenden att skriva om vilka slags baksidestexter man fastnar för

Yes please

en komisk/ironisk ton

vampyrer (men inte Twilight, det går bara inte)

sånt som Stephen King gillar eftersom jag gillar, nej, älskar Stephen och vägrar att tro att han kan ha fel

amerikanska södern/New Orleans/Mississsippi

virus

kaos

övernaturligheter

norrland

lik arrangerade i bisarra ställningar

andra världskriget

spinoffer på sånt jag redan läst och gillat

slaveri/Oprahbok

udda titlar (Extremely loud and terribly close, typ)

No never

radhustrauman

ett ömsint porträtt av

pedofilhärva

utsatta barn

en gripande uppväxtskildring

alkoholism/missbruk

ett destruktivt liv fyllt av droger

läs den sanna berättelsen om

psykisk sjukdom

kritikerrosad

medelålders par i kris (och vem orkade bry sig om det)

2 reaktioner på ”yes please – no never

  1. Dina no nevers är mina yes please´s! Kritikerrosade sanna berättelser om radhusdraman som involverar droger och diverse sjukdomar. Övernaturligheter däremot får mig att somna direkt. Men smaken är som baken Linda, jag accepterar dig som du är.

Kommentera

