Tips till dig som tänker forcera en snötäckt åker till häst

Kolla snödjupet först! ”Min” kuse (en inte alltför vass, men ändock charmig kniv i den berömda lådan) ville ta en alternativ väg, alltså på sidan av det skoterspår jag försökte följa, och det slutade med att han sjönk ned till bogen. Han försökte kämpa, men till slut tittade han bak på mig och blicken sa – ”Seriöst, wide load, du måste av! Jag lydde snällt och han fick, likt ett rådjur, hoppa sig fram tills han nådde terra firma. Karaktärsdanande övningar för både ryttare och häst, vill jag påstå. Han såg ut som en sockerbeströdd pepparkaka med svår astma efter denna för honom mardrömslika passage.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Anneli
    Feb 27, 2012 @ 16:33:46

    Hur långt ner sjönk du då?

    Svara

Kommentera

