En kort liten rapport

Okej. Senaste boken Ashes av Ilsa J. Bick, som är ett så komiskt namn så jag kan fnissa ihjäl mig alldeles för mig själv – låter som nåt ur Allo ‘allo ‘emliga armén, är en ungdomsbok som är alldeles förjusande. Eller kanske mer hardcore än förtjusande, men jag blev väldans fascinerad av den boken. Det är kul att leta böcker och jag hittar nya intressanta prospekt på bokbloggar som FYA, Feuerzeug, Bokstävlarna och EnligtO. Goodreads är också ett superbra ställe om man vill hitta böcker som inte är utgivna i Sverige och där har jag börjat systematisera mitt läsande så det blir någon ordning på torpet. Angående plattan och dess förtjänster så har jag IDAG insett att det finns kindleböcker hos AMAZON som är gratis. Free of charge. Varför är det så? Jo, för att det är ofta det första en författare ger ut och antagligen ett smurtigt sätt att skapa en läsekrets. Sedan kan författaren komma med fler böcker och vips har vi en hype. Jag må vara dinosauriemässig på den punkten, men jag upptäckte det i detta nu och ser en värld av möjligheter. Genom Swedish Zombie har jag fått kontakt med en svärm av zombieböcker, vilket är skitkul. Det mest upplyftande var att få umgås med Jill i resident Evil igen. Det var inte igår kan jag säga.

Kommentera

