Ålderstecken är inte lika roligt som vårtecken

Area 1 med eleverna kändes roligt och skojigt. Det lockar mig att springa omkring i en mörk lokal och skjuta på 16-åringar. Vi spekulerade innan första omgången att jag kanske borde ha västar på alla under lektionerna för att kunna ge dem en elstöt om det blev för slappt. Det vore pedagogik by perkele, det! Men så får man förstås inte göra.

Sedan skulle man brottas i en fat suit. Det var där åldertecknen började visa sig, för jag tyckte att den var jättetung och jag ramlade och slog armbågen skithårt. Hade stora problem med att resa mig upp, och tjockkostymen vägde säkert inte mer än femton kilo. Hm. Kanske ska gymma lite mera.

Till slut var det rodeohästen. En sån har jag alltid velat prova, men jag tror definitivt att det faktum att jag börjar vara närmare döden än födseln gör mig varse om min egen dödlighet. Tanken att något kan göra ont har aldrig hindrat mig förut. Jag förvånas över mitt beteende, men får sätta mig framför GoKväll och tänka på svunna ungdomsår. Bläddra i gamla fotokataloger och glädjas åt vårens ankomst då man får ta bort broddarna och sluta oroa sig för lårbenshalsen.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anneli
    Apr 04, 2012 @ 16:24:08

    En fatsuit på 15 kilo ujuj, är ju som att bli gravid igen då 😉

    Svara

  2. Leif
    Apr 04, 2012 @ 16:33:42

    Nu ska vi inte överdriva. GoKväll kan du fan inte titta på!

    Svara

  3. Syster-yster
    Apr 04, 2012 @ 16:53:23

    Vilken tur då att du ska till Norge å bygga lite muskler.Hoppas på go´löte för dina armars skull.

    Svara

  4. TinaO
    Apr 05, 2012 @ 12:14:29

    Hahaha, inte då Linda, du är ju ung som en outslagen nyponknopp! 😉

    Och visst är det roligt med Area 1! Jag såg något avsnitt av Erik och Mackan där de testade elstötspedagogiken, de skulle lära sig dansa squaredans och när de gjorde fel fick de en stöt. Rejäl. Funkade väl sådär. Inte dansande de bättre precis, men det var oherrans roligt att kolla på! Finns säkert kvar på tv6play 😀

    Svara

Kommentera

