Jordgubben – Bilprovningen 1-0

Med en påskkyckling av ångest i halsgropen begav jag mig mot Bilprovningen för att få hjältebilen okejad ett år till. Det brukar inte vara särskilt nervöst eftersom jag har den pärla jag har, men nu hade ABS-lampan börjat lysa från och till några dagar innan besiktningen så därför var jag lite på tå. Jag blev välkomnad av en hejig bilprovningsnisse och genast slappande jag av. Om man är så där snäll ger man inga tvåor på nåt. Bredvid sig hade han en liten sidekick som inte såg ut vara en dag över tolv och ett halvt, förmodigen en prematur prao-elev.Jag stod och såg med blida ögon på skeendet och drömde mig bort då den hejiga killen öppnade huven på min bil och sa föraktfullt

– Hehe, har du sett vilket litet batteri..

Överallt sker detta! Överallt!

Men den gick igenom.

Glad Påsk!

4 reaktioner på ”Jordgubben – Bilprovningen 1-0

Kommentera

