Jag har fått vatten på min LCHF-kvarn

Tidigare skrev jag om LCHF och hur vissa som bekänner sig till den religionen går an och missionerar och har sig. Häromdan snodde jag med mig ett exemplar av den strålande tidskriften Forskning och framsteg och då hittade jag en artikel som behandlar just LCHF och uttrycker sig i termer som hälsofanatism och liknar kolhydrathatarsekten vid en väckelserörelse. Ett citat ur artikeln Äcklet som får oss att äta rätt:

”Igår var jag bortbjuden. Jag petade undan allt som innehöll mjöl och frågade vad som var i purén. Senare på kvällen fick jag vet att det inte bara var blomkål i utan också palsternacka. Fysiskt kanske jag inte far illa av den lilla stärkelsen en enstaka gång, men att följa Lagen strikt är det enda som ger mig stadga.”

Jag tror det har gått lite för långt.

2 reaktioner på ”Jag har fått vatten på min LCHF-kvarn

  1. Ja jag skrev i det i det andra inlägget – det är liksom inte metoden i sig som stör mig så mycket utan bara det att man liksom ska ”frälsa” andra. Härligt att du är vaken!

Kommentera

