Aprils bokskörd

 

 

 

Pavlov’s Dogs – Nationella insatsstyrkan i varulvsform ska bekämpa zombieproblemet. Ganska lustig bok som inte får tas på stort allvar. Galen vetenskapsman och macho-jarheads i överflöd, men coolt med varulvar.

The Patient Z files – zombienoveller, ganska fina men inte jätteintressanta. Det skrivs så mycket som är rätt bra, tänker jag.

Kaninhjärta – Debutbok av Christin Ljungqvist som Tina gillade mycket mer än jag. Läs hennes recension i stället. Lite för mycket emo-Kentdiggande tonårsproblematik ur tvillingsynpunkt för min smak.

Pretty monsters: Fel grav och andra berättelser – av Kelly Link. Riktigt bra noveller, knasiga och knäppa och lite Liftarens Guide-humor som jag gillar. Och Tim Burton finns också med och influerar. Väldigt fina illustrationer.

The girl in the steel corset – Kady Cross. Inte så pjåkig YA som påminner om X-men. Lite kärlek och lite dubbelnaturer och en onda, mörk sida som ska stävjas hos huvudpersonen. Skulle gillas bättre av mitt tonårsjag.

Feed – Mira Grant Månadens bästa zombiebok som behandlar bloggarnas roll i en framtida apokalyps. Riktigt bra. Jag gav bara tre stjärnor på Goodreads men jag ska omedelbums gå in och ändra till fyra, känner jag. Blir en trilogi också.

Kommentera

