Lågsniffande flygfän

Jag förstår mig inte riktigt på fåglar i dagens bil- och av andra diverse fordon belamrade infrastruktur. En bil är ungefär en och en halv meter hög, medan en lastbil kanske är tre meter hög. Det finns högre fordon än så och om jag skulle sätta någon slags övre gräns finns det inget som far fram på vägarna som är högre än fyra meter. Luftrummet därutöver borde vara mycket säkrare än det som är under fyra meters höjd. Ändå svischar det förbi fåglar i vindrutehöjd när jag är ute och kör min minimala hjältebil. Jag förstår inte hur de tänker, blåmesarna och grönfinkarna. De har väl cirka 300 meter luft att flyga fritt på, så varför inte nyttja det friutrymmet?

3 reaktioner på ”Lågsniffande flygfän

Kommentera

