Sommarläsning – tips!

Om du gillar YA och klarar av lite science fiction-känsla:

Hungerspelen av Suzanne Collins

Om du vill ha ett gripande porträtt av en pojke, samt en otäck mordhistoria:

Svart stig av Belinda Bauer

Om du vill läsa en bra svensk deckarförfattare:

Åsa Larsson – de första böckerna hon skrivit är bra, men de blir bättre och bättre och den sista var riktigt suverän tycker jag.

Om du gillar vampyrer och lite osande sexscener:

Charlaine Harris böcker om Sookie Stackhouse

Om du vill ha något lättsmält brittiskt med varulvsinslag och mycket humor:

Gail Carrigers serie om Alexia Tarabotti

Om du vill ha en bok som hanterar ett seriöst ämne som rasism och även se en film som hör till och håller kvalitet:

The Help – Kathryn Stockett (Heter Niceville i svensk översättning)

En riktig spökhistoria för stora barn, ungdomar och barnsliga vuxna:

Amanda Hellberg – Jag väntar under mossan

5 reaktioner på ”Sommarläsning – tips!

  1. Jag gillar ”Eld” och undrar om man kan läsa del två och skippa del ett? Låna ut det sista boktipset åt mig.

  2. Nä du – läs ettan först! Jag är inte ett jättefan av Cirkeln – men det kan ju vara ett tips förstås. Jag har lovat Nike, så ni får väl samlåna mossan:)

  3. Nu ska jag bita tag i Stolthet och fördom och Zombier- trots att dotra mi säger att det inte räcker med att ha kollat lite på TV-serien till orginalboken för att ha riktigt sköj.

Kommentera

