Recenserar du alla böcker du läser?

Ja, gör jag det verkligen? Veckans jerkafråga hos Annika lyder som rubriken och mitt korta och koncisa svar är ja, det gör jag. Antingen här på tokbloggen eller på Swedish Zombie. I allafall alla böcker jag läser klart. Mitt stora problem med recensioner är när jag ska skriva om böcker som bygger på varandra eftersom då tänker jag på vad jag vill veta innan jag ska läsa bok fyra i en serie. Inte mycket, kan jag meddela. Kanske någon liiiten tårtbit bara.

Bra böcker väcker alltid en massa tankar – då finns det mycket att skriva om.  Jag kan bli övertaggad och vilja skriva innan jag läst klart, som en läslogg ungefär men i bloggen vill jag ha ett inlägg per bok. Så jag får hejda mig och andas genom näsan, vilket inte är mitt allra starkaste karaktärsdrag.

10 reaktioner på ”Recenserar du alla böcker du läser?

  1. Det är väl onstigt det där att vissa böcker kräver att man andas genom näsan inna man skriver, de är bara så bra. Jag brukar påbörja inlägg som utkast när jag inte kan hålla mig!

  2. När det blir så där att jag egentligen inte kan/vill vänta, då tar jag och skriver en massa tankar i en digital kladd. Bara så jag får det ur mig 🙂

  3. Jag håller samma form på mina avslutande inlägg om en bok och kategoriserar dem efter läst år och betyg. Då är jag fri att skriva andra inlägg om böckerna om jag vill (eller ibland måste, ex Booked) men kan ändå genom ett lätt klick bläddra igenom bara de lästa böckernas huvudinlägg. Vad händer om du har fler inlägg om en bok? 😉

Kommentera

