Och härmed högg jag i steen

Under min vistelse i Jorm så högg jag en liten deckare som de hade på hotellet i en lånehylla. Jag tänkte som Tage Danielssons busschaufför att va fan. Det kan ju gå bra. Men det gick alldeles särdeles dåligt. Samma Läckberg-varning, samma ointressanta intrig, samma tråksvennebananprosa, samma styltdialog. Boken heter Den Döende Dandyn av Mari Jungstedt. Jag läste inte klart…

2 reaktioner på ”Och härmed högg jag i steen

  1. Jag tycker inte heller att den här var så bra men annars kan jag meddela att jag älskar Mari Jungstedts böcker. Kyss!

Kommentera

