ELD

Jag håller på att läsa Eld nu, när efterdyningarna till hypen så smått håller på att lägga sig. Jag var inte superförtjust i Cirkeln och tänkte att äntligen kan även jag vara lite cool och tycka nåt som alla gillar är dåligt. Jag håller på att trilla dit. Det var längesedan jag sträckläste som jag gjorde igår, men jag är inte sådär Harry Potter-betuttad, långt ifrån. Hursomhelst, läser man och tid och rum upphör – då är det en bra bok, helt enkelt.

Jag fattar inte karaktären Ida dock. Hon måste ju tas itu med, eller snarare ta itu med sig själv, men det kanske inte är så lätt för en gymnasietjej. Anna Karin har jag också lite svårt för, men hon tar sig, tycker jag. Spelet mellan tjejerna är rätt naturtroget, men som sagt, Ida är väldigt mörk. Författarna kan sina saker helt klart.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anneli
    Aug 24, 2012 @ 15:23:48

    Vem var Ida nu igen? Funderar mellan prettodottern i fiiina familjen och white trash-bruden?

    Svara

  2. Linda
    Aug 24, 2012 @ 16:07:17

    Prettodottern som inte tycker om nån förutom Gustaf

    Svara

Kommentera

