Tematrio – Titelmän

Den här veckan är jag lite mer i synk och lägger ut mitt svar i detta nu. Lyrans Noblesser har knåpat ihop den här funderingen: Berätta om tre romaner/noveller/texter med ett mansförnamn i titeln!

I am Ozzy – Ozzy Osbourne

Jag betvivlar starkt att han skrivit allt själv, men jag tycker att Ozzys bok verkligen är läsvärd. Han är ju inte klok på en fläck, men det känns inte heller som en nyhet.

Steve Jobs – Walter Isaacson

Biografin om Applegrundaren var mycket bättre än jag trodde. Jobs var ett galet geni som kombinerade tekniskt snille med konstnärlig känsla. Lika galen som Ozzy – fast på ett lite annat sätt.

Geralds lek – Stephen King

Tänkte första ta Flickan som älskade Tom Gordon, men den var redan tagen så det blev denna helt superotäcka King-berättelse. Mannen och frun ska spetsa till sexlivet och medan hon ligger fastkedjad med handbojor i sängen, DÖR karln i något hjärtrelaterat. En av de skrämsligaste böcker jag vet, har läst den fyra gånger. Det är inte bara Ozzy som är tokig!

Två är biografier, vilket kanske inte var tanken hos Lyran. Men jag kör på dem ändå!

11 kommentarer (+lägga till din?)

  1. BokMamma
    Sep 03, 2012 @ 15:28:33

    Geralds lek låter ju onekligen spännande. Den har jag aldrig hört talas om tidigare.

    Svara

  2. Lena
    Sep 03, 2012 @ 15:55:13

    Läste ut Jag är Ozzy igår. en riktigt rolig bok om en helt stollig person. Du har rätt i ditt antagande att han inte skrivit boken helt själv. Han har fått hjälp utav Chris Ayres. Dina andra två böcker har jag inte läst.

    Svara

  3. bloggbohemen
    Sep 03, 2012 @ 16:51:07

    I am Ozzy – det skulle verkligen var läsning utanför min bekvämlighetszon! 🙂

    Svara

    • Linda
      Sep 04, 2012 @ 18:33:39

      Jag var inte helt inne på den heller, men helt plötsligt blev det ett sug bland eleverna efter rockböcker och då var jag mer eller mindre tvungen att haka på.

      Svara

  4. TinaO
    Sep 04, 2012 @ 10:01:20

    Jag hintade om Gerlald redan förra veckan, så jag hoppade den nu. Men hur kunde jag glömma bort Tom Gordon?!

    Svara

  5. Henrik Johansson
    Sep 04, 2012 @ 15:58:22

    Ozzy’s bok skulle jag gärna läsa. Jag gillar Black Sabbath. 😀

    Svara

Kommentera

