Drömbokhandeln

Ibland har man tur. Jag gjorde mig ett håglöst ärende till PARKBIBLIOTEKET och tänkte ställa mig på kö till Arne Dahls Hela havet stormar och Cossés Drömbokhandeln och då säger Kerstin, denna ängel från himlen, att den har vi här! Jubel!

Jag har skummat lite och den känns så där mångordigt fransk och litterär och härlig. Den enda bok från Frankrike jag läst som jag kan komma på just nu är Igelkottens elegans och den var ju ljuvlig som få. Men jag har inte riktigt greppat vad den här handlar om riktigt än – just nu njuter jag av språket bara.

Kommentera

