Vad läser du just nu?

Så undrar Annika den här veckan i bokbloggsjerkan och den svarar jag på i en hast.

Drömbokhandeln – Laurence Cossé. En bok som är fransk både till innehåll och lynne, om nu en bok har ett lynne. Det känns som om språket, trots svensk översättning, myllrar fram – precis som jag tycker att franskan gör. Handlar om två människor som öppnar en bokhandel med bara bra romaner.

Timeless – Gail Carriger. Urban fantasy och steampunk i en viktoriansk miljö som för mig ä alldeles väldans lockande. Bok nummer fem i serien The Parasol protectorate och huvudpersonen Alexia är gift med en varulv från Skottland och har ett barn med mycket ovanliga gåvor. Underhållande!

18 reaktioner på ”Vad läser du just nu?

  1. Jag ska snart börja med andra boken i The Parasol protectorate, jag älskade den första gränslöst 🙂
    Tror jag ska kolla upp Drömbokhandeln också.

Kommentera

