Ett moget och icke kostsamt beslut

Jag har lånat Arne Dahls senaste bok Hela havet stormar på biblioteket och det känns som en finansiell seger eftersom jag i fornstora dar redan hade köpt den så fort den kom ut. Nä, jag ställde mig i bibliotekskön som alla andra och idag kom den. Jipii!!! Den verkar trevlig redan efter 13 sidor – men har en fruktansvärd inledning så trevlig kanske inte är det rätta ordet. Det står i en recension att det bara finns två deckarförfattare i Sverige – GW och Arne och jag blir stött å Åsa Larssons vägnar. Hon är ju min favorit. Men jag kanske borde läsa nåt av den fnysande kriminologen.

Kommentera

