Ny Marian Keyes – jag ser ljuset, Jonatan!

Va? Är det sant? Jag var tvungen att smsa lillsyrsan och berätta att Marian Keyes har gett ut en bok om Helen – våran favorit-Walshsyster. Det började med att jag läste Bokhora och att Keyes även gett ut Mammy Walsh’s A-Z of the Walsh family, vilket blir nästa bokköp. Det blev också två Martin Widmark-böcker till Moa och en Belinda Bauer, Mörk jord, som min granne ska få. Så var det med den ekonomin.

Och nobelpriset i litteratur – jag kan inte engagera mig jättehårt i det, men jag tycker nog att det vore roligt om den maratonlöpande japanska lilla godingen Murakami får det. Det kanske ligger i tiden att en arabisk kvinna får priset. Det blir ju inte en svenne iaf.

3 reaktioner på ”Ny Marian Keyes – jag ser ljuset, Jonatan!

  1. Jag såg norwegian wood, det är murakami va? Det var en av dom sämsta filmer jag sett. Jävla skit var den. Kändes som en porrnovell av en fjortonårig kille

  2. Usch då – det lät inte trevligt. Jag har inte läst den utan han har skrivit en som heter Vad jag pratar om när jag pratar om löpning (+ en hel drös andra, säkert mer viktiga verk) och den löparboken utifrån ett filosofiskt perspektiv var väldigt bra. Men läs boken i stället så slipper du bli förbannad.

Kommentera

