Tematrio – tjocka släkten

Lyran har den här veckan en tematrio som handlar om släktskap. Jag hittade dessa:

Tidsresenärens hustru – Audrey Niffenegger. Ljuvlig ljuvlig bok. En annorlunda kärlekshistoria där Henry ofrivilligt reser i tiden och Clare träffar honom i olika stadier i hans liv, första gången är hon bara sex år. Det gäller att hänga med i svängarna. Får mig att tänka på Benjamin Button.

Inte utan min dotter – Betty Mahmoody. Antingen har man läst boken eller sett filmen eller gjort både och. Kvinna som kämpar för sitt barn och en inte helt okontroversiell skildring av en muslimsk familj.

Dead in the family – Charlaine Harris. Sookie Stackhouse har problem med sina övernaturliga väsen, d v s vampyren Eric och fén Claude. Underhållande bok, men inte världens mest djuplodande.

5 reaktioner på ”Tematrio – tjocka släkten

  1. Tidsresenärens hustru köpte jag för ett par veckor sedan. Jag har inte läst den ännu, men ser fram emot det 🙂

    Jag har varken sett eller läst Inte utan min dotter ^^U Kan faktiskt se boken från där jag sitter just nu…

  2. Det har nog med åldern att göra – det var en snackis i början på nittiotalet eller om det var slutet på åttio. Nåt sånt. Alltså Inte utan min dotter menar jag:)

Kommentera

