Bränn kalorier med Stephen King

Ja tydligen så! Och inte på nåt zumba-aktigt vis utan helt enkelt bara genom att se The Shining eller nån annan skräckfilm. Då kan ju jag undra vad man förbränner genom att läsa Under the Dome till exempel, som både är spännande och riktigt tung. Den väger ett halvt kilo (min våg är billig och oprecis och det var pocketversionen) och den måste ha tagit säkert tio timmar att läsa. Eller mer – jag vet inte. Kanske tjugo. Jag klockade inte.

Och apropå skräck så har Lyran ett Halloween-tema i veckan som känns som hemmaplan för mig. Berätta om tre skrämmande bra romaner eller noveller!

1. Amanda Hellberg – Jag väntar under mossan. Hellbergs första ungdomsbok som jag tycker innehåller så mycket spökstämning och kalla kårar-känslor. Innehåller väsen från folktron med mylingar och troll.

2. Stephen King – Langoljärerna. Jättespeciell novell som handlar om tiden och vad som händer när tiden kommer ikapp en grupp människor. ingår i novellsamlingen Mardrömmar.

3. Coraline – Neil Gaiman. En ungdomsbok som jag tyckte var skrämslig när flickan Coraline hamnade i en spegelvärld och mötte en kall mamma med knappnålsögon. Hua! Det enda jag läst av Gaiman – vill läsa American Gods.

5 reaktioner på ”Bränn kalorier med Stephen King

Kommentera

