Keep on running (The Spencer Davis Group)

iphoneFram tills igår har jag haft en gammal Nokia med vanliga knappar och helt normal funktion.  Visst har jag tänkt att skaffa en bättre telefon, men likt Ior har jag tvekat inför en sådan brutal ändring i livsföring. Jag har stått mitt i ett korsdrag där den ena parten varit genuin Apple-hatare, samtidigt som den andra dragit och lockat med ljuva Steve Jobs-toner. Detta har pågått i mer än ett halvår.

Men jag tänkte vafan! Är man trettioåtta kan man ju faktiskt göra som man vill. Man kan göra som man vill om man är tjugotre också, men fatta. Vill jag köpa en Iphone så måste jag väl kunna göra det. Så då blev det så. En snikig Iphone 4, billigaste modellen, men jag känner att lite strålglans och stjärnstoft från Applekoncernshimlen snuddar vid lilla obetydliga mig.

Den första appen jag laddar hem är Runkeeper, trots att jag ain’t goddamn runnin så mycket just nu, men jag tycker om gps’n och att kunna se var jag varit och hur fort jag farit fram.

Sen är det trivsamt att kunna höra vad människan jag pratar med säger i luren, särskilt under bilfärd. Säga vad man vill om bubben, men den japanska driftsäkerheten står milsvida framför ett isolerat chassi. Det är som att skaka fram i en godsvagn ungefär, ljudmässigt.

2 reaktioner på ”Keep on running (The Spencer Davis Group)

  1. Känner igen mig. 🙂 För trots att jag jobbar på mobiloperatör så är jag en sådan motståndare till förändringar att jag hellre håller fast vid en urgammal modell som bara knappt skakar igång varje morgon, än att tvingas på något nytt och okänt. Men nu har även jag tagit steget. Det bidde en Samsung Galaxy S III Mini. På mitt jobb rasar Apple vs Android-kriget med oförminskad styrka varje dag och jag kommer att få förklara och stå för mitt val på måndag när jag lägger fram dyrgripen på skrivbordet första gången. Fast mest känner jag: äh, det är en bit plast. Inget viktigare än så.

  2. Haha! Det är mer hemmavid jag måste försvara mitt val av telefon – på jobbet är det rätt lugnt faktiskt, men jag kan tänka mig att i ditt jobb blir det lite ordväxlingar på det här området. Och vilka fina zombie-gnomes du har hittat, Ela:)

Kommentera

