Theodor har kommit!

IMG_0133Med buller och bång, en obeskrivlig mängd lustgas, med två misslyckade epiduralförsök och en alltmer utmattad moder (och fader) kom våran lilla sköldpadda till världen den 5/2 klockan 11.48. Han är helt fantastisk, rödfnasig, med kall näsa och väldigt lik sin far. Vi har de senaste månaderna eller åtminstone veckorna räknat ned dagarna och när väl värkarna satte igång tänkte jag yes! Nu händer det ÄNTLIGEN nåt! Alla säger ju att andra barnet går snabbare men så blev det inte den här gången. 32 timmars värkarbete och en motsträvig kropp (min) som inte var särskilt samarbetsvillig.

Barnmorskan tyckte att jag var svår att kommunicera med under förlossningen och jag brukar inte ha talsvårigheter i vanliga fall, men situationen ÄR ju helt sjuk! Babben Larsson sa ju att det var som att skita ut en hörnsoffa, men så långt vill jag inte gå. En normalstor fåtölj, kanske. Jag hamnade på operation efteråt och det verkar som om läkarna fått ordning på allt, vilket jag verkligen hoppas. Jag har aldrig blivit sövd förut och det var en märklig känsla att ligga på uppvaket och inte riktigt fatta vad som hänt. Som tur var kom M och lillen, så då kändes allt bättre.

Epiduralmissen medför tydligen en huvudvärk från helvetet, men jag kände inte av den förrän idag. Nu har jag mer förståelse för hur migränanfall känns. Våran lillplutt är helt makalös och det är nästan obeskrivbart känslan man har inför en ny människa och en ny familjemedlem. Han är så fin och perfekt och en helt egen person redan.

20130209-062923.jpg

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ela
    Feb 09, 2013 @ 14:45:53

    Stort grattis Linda!! 🙂

    Svara

  2. Nike Bengtzelius
    Feb 21, 2013 @ 13:38:10

    Vilken liten sötputt! ^_^

    Svara

  3. Jonny (Swedish Zombie)
    Feb 22, 2013 @ 08:19:30

    Snygga naglar har du minsann ändå! Otroligt!
    Fantastisk bild, bebisen är extremsöt! Grattis igen!

    Svara

  4. Anneli
    Feb 27, 2013 @ 14:35:37

    🙂 Så mkt bättre bild i storformat. Supersöt.

    Svara

  5. Linda
    Mar 01, 2013 @ 17:55:21

    För att inte tala om hur söt han är live! Kom när du piggat på dig!

    Svara

Kommentera

