Tävlingsinstinkt i vardagen och Django

Det gäller att ha tempo! Jag kom på mig själv att medan kaffevattnet var på väg att koka upp skulle jag samtidigt plocka ur diskmaskinen. Aldrig har tallrikar haft sådan fart. Jag lyckades och kände mig nog mer nöjd än vad prestationen egentligen var värd. Att stoppa in små tävlingsmoment i vardagen är inte så tokigt.

Jag har sett Django Unchained men jag tänker inte skriva om den för jag tycker att den var för hemsk. Nähä, säger du – är Tarantino lite hemsk? Jo jag vet, men den är hemsk på ett verkligt sätt och då är det inte lika kul. Slaveriet var ju helt fruktansvärt. Då läser jag hellre Toni Morrisson för då är man inställd att bli serverad elände. Men när jag ser på Tarantino vill jag bli underhållen.

Det verkar vara dags att recensera en bok – fick en från Modernista – fortsättningen på SJ Boltons svit om Lacey Flint. Men jag vet inte om jag gillar den så värstans. På filmfronten knackar Mr Lincoln på dörren – jag tror att den är nåt att hänga i julgranen.

Försöker vara hälsosam nu och gjorde cookie dough chokladbollar med kikärter, proteinpulver och sockerfritt jordnötssmör i. Sedan var jag magsjuk dan efter så nu känns kombon kikärter och jordnötssmör som ALDRIG mer.

4 reaktioner på ”Tävlingsinstinkt i vardagen och Django

    • Vad lät riktigt äckligt, Django eller kikärtsjordnötssmörsbollarna? 😉

      Linda jag förstår vad du menar… Django var riktigt vidrig, mådde rakt illa där ett tag. Men häftigt ändå att Tarantino går in och skapar en ”slavhjälte” av den kalibern – för det går ju inte att förneka att Django var grymt cool! Gillar lite den inställningen, att ”finns det ingen tuff actionhjälteslav… jamen då skapar jag väl en tuff actionhjälteslav!”

      Och de där knäppa (hälsosamma!?) bollarna får du gärna bjuda på nån gång – jag är motvilligt nyfiken.

      • Ja filmen är bra inget snack om saken men jag tror att jag hanterar de Kill Bill-aktiga filmerna bättre än de här som utspelar sig i en historisk variant av verkligheten. Inglorious bastard var väl hans första i den riktningen? Jag bjuder dig gärna på fika, dock inte kräkärtsbollarna:)

Kommentera

