Top Gear och Gokväll

bugattiMånadens mest otippade val av TV-program är BBC-produktionen Top Gear med Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May. Jag är ju inte ens intresserad av bilar men när jag (eller pluppen rättare sagt) vaknar vid halv sexsnåret så går det gamla repriser av Top Gear på BBC Knowledge. Jag kan ju inte rekommendera någon att kliva upp då, men jag har oväntat stor behållning av deras brittiska banter.

Jag har också fått veta att vi har de ocoolaste bilarna i hela universum. Toyota Yaris och Skoda Octavia ( ja, jordgubben har fått ett syskon) är till för människor som bär cardigan och åker på campingsemester. Fast det fattar jag egentligen ändå. Men Bugatti Veyrons har ju så påvert lastutrymme – annars hade vi nog köpt några såna istället.

Gokväll har jag skrivit om tidigare – Pekka Heino och nu sötnosen Emma Hamberg som programledare. Och jag tycker att det känns gediget med en kock som heter Maud. Tvära kast i Mellerud. Top Gear och Gokväll – men jag tror att SVT och BBC är ganska lika till kynnet. Fast BBC har något större budget.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Terhi
    Mar 22, 2013 @ 11:42:04

    Ja, läs lite om TV-historia. Väldigt intressant. ”Allt kommer att bli upplyst…”

    Svara

Kommentera

