Åh nej – de brister ut i sång

Vi skulle se en film igårkväll som jag längtat efter. Sambon var mer skeptisk och jag bode ha begripit bättre eftersom jag vet att Les Miserables är en musikal, men jag tänkte att den i ursprunget var en bok så det borde ju gå bra. Men Russel Crowe brister ut i sång och Hugh Jackman svarar med sång och Anne Hathaway sjunger och gråter samtidigt. Det är helt outhärdligt – varför gjorde de så? Why? De förstör ju en jäkligt bra story.

Jag hade en nära-dödenupplevelse igår i det lokala lilla gymmet här hemma. Där finns det mesta man behöver och det frekventeras förmodligen av bra mycket starkare och längre personer än jag själv. Jag skulle köra lite bänkpress, men själva skivstängsstället var snäppet för högt ställt så jag nådde bara precis upp till stången. Jag var för svag/oteknisk/irriterad för att ställa om den i ett mer lättillgängligt läge och körde ändå, men det sista setets sista reps var dödliga och jag fick inte upp stången utan låg i brygga och flämtade med en stång tvärs över magen. Skulle aldrig ha hänt i syrrans vildmarksgym.

Kommentera

