Annika Winsth, Chuck Hagel…

Annika Winsth är chefsekonom på Nordea. Eller var i allafall. Och i morse – ja, jag är lite sen i uppfattningsförmågan – så såg jag att USAs försvarsminister heter Chuck Hagel. Är inte det roligt? Va?

IMG_0318Jag hälsar våren med denna fina bild av en stretande tussilago som gärna vill se dagens ljus. Och jag tror minsann att trastarna kommit. Hurra för nedskitna bilar och rabiat sambo som vill ta fram sniperbössan och skjuta dem. Det får man inte säger jag – vi bor i tätbebyggt område nu. Dessutom mötte jag en skock söta damer i 70+årsåldern, med läppstift och scarves och de fnittrade som småflickor inför årets första boulematch. I den här byn är antalet barnvagnsstyrande föräldrar underlägset antalet rullatorburna greybacks.

Så har jag fått hem ett trevligt recensionsexemplar av Gail Carrigers tredje bok i svensk översättning. Den ska jag skriva om på Swedish Zombie har jag tänkt.

Kommentera

