Min bil – ett råttbo?

Seriöst! Mitt fartfenomen till Toyota Yaris, med 82 frustande hingstar under huven, är ju en källa till kärlek och värme för mig och många i min närhet. Att den rymmer en mullrande enlitersmotor, som kan mäta sig med vilken symaskin som helst, känner också en del till. Men när jag skulle lasta in mig själv och mitt barn igår så kilade en gulbrun råtta genom bilen, på insidan märk väl, och försvann någonstans bakom baksätet. Den verkade ha börjat bygga bo eftersom det låg något slags ludd på golvet fram, och den hade också skitit på framsätet. Alltså råttbajskorvar! I bilen! Har den stått stilla för länge tro? Och varför bygger de inte bo i Volvon från -88 som står alldeles bakom helt orörd sen i augusti?

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anneli
    Maj 14, 2013 @ 20:00:13

    Skaffa en katt- Nike har en fin en.

    Svara

  2. Linda
    Maj 15, 2013 @ 03:39:48

    Ja, åtminstone borde jag hyra in en lite tillfälligt.

    Svara

  3. IS
    Maj 16, 2013 @ 20:56:59

    Tack för senast! Är råttan kvar, eller? Jag glömde fråga vad du läser nu, kanske du har nåt tips till mig som just nu är i ett sk. läsestim? Kram till T från E.

    Svara

  4. Linda
    Maj 20, 2013 @ 17:32:00

    Tjena! Jag fick nyss hem en bok från Modernista, men annars är jag för tillfället lite nollställd. Du kanske ska låna min marian keyes som ligger och gör ingenting på mitt nattduksbord.

    Svara

  5. En kortbent brunett
    Maj 29, 2013 @ 21:56:04

    Trist att höra att råttan med största sannolikhet har kastat in handduken i just ditt röda fartvidunder. Varför inte rådfråga mustachen hur man snabbt avhyser ovälkomna fripassagerare? Du kanske minns när den ludne överläppen fick sällskap av en liftande ekorre på väg hem från Norrfällsviken. Den stackars ekorren hann bara med några ynka bilsnurr innarn mustachen helt bryskt slängde ut honom ur bilen efter några kilometer.

    Sharon

    Svara

  6. Linda
    Maj 30, 2013 @ 13:32:02

    Ja si den mustaschen… Det var ju nån bil han hade – typ en gul liten en – som han var tvungen att använda hårtork på när den inte ville starta. Jag har för första gången sedan jag ägde en gammal Lada införskaffat en doftgran – med det eminenta namnet SKOGSFRISK! Min jordgubbe luktar nämligen inte hallonbåtar direkt, trots att vi kört kupevärmare för att torka liket i värmen. Så lite skogsfrisk på det så kanske man kan drista sig till en liten åktur innan Theodor tar studenten.

    Svara

  7. En kortbent brunett
    Maj 30, 2013 @ 21:27:28

    Trots att mustachen har eoner av visdom att delge sin omvärld så finns det en viss risk för att han har en dålig inverkan på ett gudsfruktigt och fläckfritt leverne. Sedan jag kontrade några av mina telningars bad guy- berättelser med att jag råkat gå på bordell i Berlin av misstag samt att jag känner en som skjutit ihjäl en ko med pilbåge kallar de mig: Värsting- Sharon…

    Sharon

    PS. Hoppas det löser sig snart med den pikanta doften av lik, för åker ni runt med gasmask riskerar ni väl att få piketen efter er. DS.

    Svara

Kommentera

