Jaa – Pekka Heino är tillbaka!

Jag visste inte att jag saknat det, utan bara att jag varje dag vid kvart över sex känt en tomhet, en saknad, ett diffust maskhål och nu när jag inser det fylls jag med glädje. Go’kväll är tillbaka. Det är ungefär så mycket action det blir i mammaledigheten.

Bästa sommarpratarna hittills:

Jonas Gardell

Lisa Nilsson

Erik Haag

… men jag har inte lyssnat på alla så egentligen är det redigerbart.

Bästa sommarbäret:

1. Hallonet (gott och behöver minimalt med rensning)

2. Blåbäret (egentligen allra godast men dryg hantering fläckmässigt)

3. Lingon/hjortron/tranbär (inte så goda i sig men ger god sylt/dricka)

Tekniskt sett är jordgubben inte ett bär, utan ett ”fruktförband med nötter”. Det låter lite militäriskt och jordgubben är ju sommarbäret nummer ett mer i sinnevärlden än i verkliga livet. Kliar på tungan och går nästan bara att äta som de är.

Kommentera

