Att gymma på liten yta samtidigt med sex andra och kommunicera på engelska

Har du lyssnat på Thunder någon gång? Han som brukar skjuta dödsfiender med dubbla granatmissiler, samtidigt som han räddar ryska genibarn från att drunkna? Jag brukar lyssna på Mammas Nya Kille samtidigt som jag tränar och får hysteriska skrattattacker som kan verka stötande under rådande gymförhållanden. Självbehärskning är en dygd.

Engelska är hemmaplan för mig. Jag är ju fröken. Gymmet har också blivit hemmaplan för mig och jag har besökt det ofta sedan jag fick barn. Från början hade jag honom i vagnen medan jag lyfte och stånkade och han sov så sött utan problem. Gymmet är ungefär 30 kvadrat – skitlitet alltså. Det är fullt om man är två känns det som. Nu är det andra bullar eftersom flyktingarna som kommit hit till byn också vill gymma. Så hur blir det då då?

Jag försöker göra mina bänkpressar och marklyft, samtidigt som någon hoppar rep, en annan springer på löpbandet, ett tredje kör rotatorcuffar(älskar det ordet), en fjärde hantelpressar triceps, en femte dipsar och en sjätte stretchar. Mind you – 30 kvadrat! Men det är fantatiskt trevligt och det blir mycket – are you finished – now I’m finished – do you need this – do you need help… Fast de har slutat frågat om jag behöver hjälp. Jag tror de tycker att jag är giant Swedish woman och det kan de få tycka hur mycket som helst. Vi har lite utbyte av svenska och arabiska ord och jag har bland annat lärt mig att Nahar (Sedinarnas elitloppsvinnare) betyder morgon. Allt går om man vill och när jag läser om hur läget är ställt i Syrien så unnar jag dem all gymtid i världen.

Kommentera

