Turmössan

På syslöjden hade dotterns kompis sytt en mössa i röd fleece med vita prickar. Kompisen skulle kassera den, men min dotter tog hem den och som av en händelse råkade det vara Modomatch på teven. Min pappa tog på sig mössan och vips gjorde Modo ett – två – tre mål och pang bom blev mössan en riktig turmössa. Jag hade nattat lillis och kom ned och fann min 60-plus-pappa i fåtöljen, med mössan på och undrade stillsamt vad det var frågan om. Svaret har ni redan läst. Modo vann till slut komfortabelt och husfriden är då alltid på topp. Eldprovet för mössan blir på lördag då Modo möter serieledarna. Återkommer med resultat.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. nathaliesjogren
    Nov 16, 2013 @ 11:51:43

    Jag hängde på er enkät och svarade jag med. 🙂 http://nathaliesjogren.wordpress.com/2013/11/16/lordagsenkat-hur-skriver-du/

    Svara

  2. lizeliusAnneli
    Nov 26, 2013 @ 13:57:09

    Det sket sig, liksom matchen mot seriebottenlaget fredagen efter 😦 Kanske för att jag var på plats i Lyan. Jag har hittills inte sett en vinstmatch på plats.

    Svara

  3. Linda
    Nov 26, 2013 @ 16:13:27

    Nä du får ge fan i att gå dit så kanske de vinner)

    Svara

  4. Mi
    Dec 12, 2013 @ 22:40:25

    Vänligen säg åt gubben å HÄ PÅ SÄG MÖSSAN…!!! 😉

    Svara

  5. Linda
    Dec 18, 2013 @ 13:25:29

    Ok! Gick bra mot Leksand utan..

    Svara

Kommentera

