En alldeles egen liten källarzombie

Jag tror nog att vi har en zombie i källaren. Högst rationellt tänkt, jag vet. När det blåser kan det ju låta i ett hus, ett hasande läte blandat med en liten duns och ventilationen kan väsa lite och frysskåpet har en tendens att kvida till ibland. Då brukar jag tänka att det är nog en zombie och intar en Lara Croft-stance och bereder mig på fight. Det där med headshots är ju gamla nyheter men jag har ingen six-shooter (ingen hagelbössa heller även fast det ser jäkligt hardcore ut med pumphagel) inom räckhåll så jag kanske måste se till att ha åtminstone ett baseballträ om det blir tajt. I The Walking Dead kör dom ju med kniv oftast, men jag tycker det verkar söligt och den kan ju fastna i zombieskallen.

I pannrummet har vi lysrör med en sensor, så ljuset tänds när man går in där. Det känns vanligtvis väldigt välkomnande och trevligt, men ibland lyser det utan att jag, mig veterligen, har varit i närheten. Är det zombien? Eller vem är det? Kan det vara så att jag har passerat utrymmet utan att notera det?

Kommentera

