Intressanta böcker 2014

Bea Uusmas bok om Andrées luftballongfärd. Minns att jag läste om det för jättelängesedan och lärde mig med skräckblandad förtjusning vad trikiner är för nåt. Kan också finnas i björn och vildsvin, lärde jag mig under jägarexamenperioden.

En man som heter Ove, Fredrik Backman. Jag tänkte att det var en såndär buskisbok som jag inte egentligen gillar, men när Bokmalande skriver om den så kan det vara riktigt bra. Finns ju till och med på affan!

Boken om Zlatan – deckarfantomtips.

Nyckeln – sista boken i Engelsfors-trilogin

Kristian Gidlunds bok om cancer. Hemskt, men jag lyssnade på Björn Dixgård och Gustav Norén och då grep det tag om mig.

Gillian Flynn – Mörka platser. Ska testa i alla fall.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nike
    Jan 13, 2014 @ 03:06:23

    Haha eller hur, svårt med humor, men Backman tycks ha vunnit mångas hjärtan, så även mitt 😉 Funderar nästan på att läsa hans senaste också, men det kanske är att utmana ödet?…

    Lyssnade förresten på Mörka platser som ljudbok i våras, det blev bara ingen recension av det (fel genre för mig, känner mig som Bambi på hal is som inte vet vad jag snackar om!), men gillade 🙂

    Svara

    • Linda
      Jan 13, 2014 @ 07:21:25

      Okej, kul att höra. Jag har sniffat på Gillian Flynn länge (lät ju perverst) och det verkar intressant, men tungt och mörkt också.

      Svara

Kommentera

