Divergent, Insurgent, detergent..

rengöringMissförstå mig rätt, jag gillar Veronica Roths böcker och är på god väg in i tvåan Insurgent, MEN jag tänker bara på rengöringsmedel när ser titlarna. Väl inne i Insurgent, den andra i trilogin, så börjar jag bli riktigt medryckt och engagerad. Jag har liksom jobbat med min skepsis tror jag. Jag har tyckt att det varit så likt Hungerspelen och jag tycker inte att Chicago figurerat så mycket. Kunde ha varit vartsomhelst i USA.

Hur som helst – jag börjar fatta grejen och tycker att tvåan är bättre än ettan. Jag börjar lära känna Tris och framförallt Veronica Roth. Det kändes som om hon trevade för att hitta tonen och sin berättarstil i första boken. Nu i den andra är författandet tryggare. Ska definitivt läsa hela trippeln.

4 reaktioner på ”Divergent, Insurgent, detergent..

Kommentera

