Dit ä luta’ rinn’ä

Jag: Åh den boken och den boken och Stephen King och sista Sookieboken och Dan Brown kanske, och Zlatan för Zlatan och trilogin i Chicago-som-snart-ska-bli-film-å-shit-jag-måste-läsa-den-först och Brobyggarna och grannboksnack och hej och hå.

Familjen: Gör gröööt till mig, skjutsa mig och Pelle och Stina och Britta till Bredbyn, handla blöjor åt meeeej, gör välling, tvätta och häng, gör matsäck till min friluftsdag, torka snooor, hjälp mig med matteläxa, laga mat åt mig och åt mig och åt mig, far till BVC och ge mig en spruta och

Jag: Åh jag vill träna och springa lite bara en snabb och gymma lite mer, bara en liten stund och kanske kanske spela lite gitarr, men framför allt träna, max en timme bara

Familjen: gör födelsedagsmys åt mig och fredagsmys åt mig och vad ska jag ha på mig på discot och kliv upp med mig klockan fem och plocka-upp-sönderrivna-papper-från-golvet-arton gånger-per-dag-i-snitt och köp skridskor åt meeej och plocka-ur-diskmaskin-i-180-innan-liten-terrorrist-kommer-och-grabbar-tag-i-gaffeln-och-kör-den-i-ögat-som-ett-barn-hade-gjort-på-barnavdelningen-i-Umeå och

Jag: Åh läsa några sidor vid tiosnåret och zzzzzzz

 

En reaktion på ”Dit ä luta’ rinn’ä

Kommentera

