Det är trevligt med stödstrumpor

Ja, fast nu kallas de för kompressionsstrumpor och jag har två par som är röda och lila. Jättefräcka. Nu använder jag dem när jag springer, men tidigare hade jag dem när jag väntade lillbas. Det är så bra så, men faktiskt exakt samma som farmor har, fastän hennes är hudfärgade. Om man har en väldigt rosagulbeige hudfärg, vill säga. Det var alltså ytterligare ett ålderstecken, men liksom förklätt bakom knallrött och lila. Hej! Jag heter Linda och använder stö.. eeh, nä jag menar kompressionsstrumpor. (Det gör Anders Szalkai också och han springer typ ett maraton i veckan)

lappstiftNu när jag ska dra på stan duttar jag gärna på lite läppstift. Jag har ett hallonrött och ett mera crazy mörkrosa. Jag har väl aldrig tidigare ens övervägt att titta på läppstift, ännu mindre köpa ett. Men nu i de sista vågskvalpen som stillsamt kluckar under min trettionionde vår, så har jag landat där med läppstift och stadsfärd. Precis som morsan.

Och Go’kväll igen. Herregud, Maud la ju in en jättetrevlig sill så här till påsken. Och vi ska få jättefint väder. Tänk om Putin kunde vara lite mer som Maud, då skulle han låta Ukraina få vara ifred. Eller varför kan inte alla vara lite mer som Maud? Hon står i köket och bakar en trevlig paj med säsongens primörer, med en liten persiljeröra till. Läppstift har hon också. Glad Påsk!

 

Kommentera

