Det är något som inte stämmer

det-ar-nagot-som-inte-stammerPremiärboken i mobilen blev Martina Haags bok om skilsmässa. Jag har inte läst något av henne tidigare, eftersom jag inbillar mig att hennes böcker inte passar mig, men den här har ju varit så omskriven så jag tänkte att jag kunde testa. Själva temat är väldigt sårigt och hon beskriver känslan av att bli lämnad starkt och precis som det är. Jag tror att det behövs motvikter i allt och det finns ju en rad böcker på samma tema, som har ett annat fokus, medan Martina Haags bok är väldigt ärlig i både uppsåt och känslor. Hon skriver för att bearbeta sitt eget, samtidigt som hennes känslor griper tag i mina och engagerar på djupet. Så läs den om du vill, den är inte tokig alls. Jag planerar även att läsa hennes springbok Heja Heja.

Kommentera

