En bokbloggsjerka – så trevligt!

jerka11Annikas bokbloggsjerka har en intressant fråga att utreda under helgen och hon undrar om du har gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när? Då tänker jag såhär:

Jag har långtgående läsplaner för 2016, med ett uppdämt behov av kravlöst läsande efter en längre period med mycket jobb och studier. När jag har haft ett längre uppehåll så kollar jag ofta bokhora först. Sedan har jag en del bloggar som jag läser om jag hittar något som är intressant och jag brukar titta på vad bloggare har skrivit och länkat till adlibris. Revolutionen för i år är att jag har lånat fyra e-böcker i mobilen och är mycket förvånad att det funkar så bra att läsa på den. Jag tänkte att det skulle bli så smått. Så! Efter dessa efterforskningar –  in på adlibris och kolla vad som finns, lägg i önskelistan, kolla vad som finns att låna och innan eventuella beställningar/lån görs – kolla goodreads så att böckerna verkar bra. Det kan faktiskt hända att jag pratar med läsande människor i min omgivning också.

7 reaktioner på ”En bokbloggsjerka – så trevligt!

  1. Jag planerar inte min läsning utan läser det jag känner mig sugen på för stunden helt enkelt när jag ska välja en ny bok att läsa. Kravlöst läsande är bäst 🙂

  2. Jag tänker detsamma om att läsa i mobilen – det känns så litet! Revolutionen för mig förra året var att jag upptäckte ljudböcker och hur smidiga dessa är att låna. Nackdelen är förstås att man ibland får repiga skivor som förstör ”läsupplevelsen”. Annars har jag en läsplatta (PocketBook) som man kan låna hem e-böcker till. Jag har så många böcker med mig överallt nu så jag vet knappt var jag ska börja…

Kommentera

