Talmannens Hämnd

Författare: Martin Widmark och Petter Lidbeck                                                                             Titel: Talmannens Hämnd

Jag har läst talmannens hämnd 32 sidor nu, boken är en politisk thriller och är en riktigt bra bok. Mitt första intryck av boken var bra eftersom den blandar några av mina favoriter, Martin Widmark, politik och thriller. Det är också varför jag valde den eftersom man inte kan säga nej till något med mina favoritsaker i.

Boken utspelar sig i Rosenbad där alla viktiga politiker håller till och det är livligt dagen lång.

Fakta om Martin Widmark:Har vunnit bokjuryns pris 7-9 år 11 år i rad och ett antal av hans böcker har blivit filmatiserade. Martin Widmark är född i Sturefors och uppvuxen i Linköping. Han jobbar numera som lärare på sidan av sitt författarskap i svenska för invandrare.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Martin_Widmark

En reaktion på ”Talmannens Hämnd

Kommentera

