Ett faktum – åtta fakta

Ela som skriver på Swedish Zombie och har den eminenta bloggen Beroende av böcker har utmanat mig i att lista 8 vanor/fakta om mig själv.  Sablars svårt känner jag.

1. För att skryta kan jag säga att mitt torskrekord ligger på 19 kilo. Det är 9,5 sockerpaket.

2. Jag gillar sport, all sport nästan, men jag tycker inte särskilt mycket om Modo för det, trots att jag bor i Örnsköldsviks kommun. Under sommaren har jag njutit av att lyssna på sportradions kommentatorer under OS och tvingas nu på väg till jobbet  lyssna på vedervärdiga MorronZoo som står i bjärt kontrast till Lasse Granqvist och hans vänner. Livet har sina toppar och dalar.

3. Min dotter sa i somras när hon skulle beskriva mig för några vänner (hon trodde inte jag hörde) ”mamma tycker nog väldigt mycket om sina elever”. Det var väldigt rörande att höra och roligt att hon som bara är tio har förstått så mycket.

4. När jag träffade min sambo hade han längre hår än mig och det gick inte an, så jag ser till att han alltid har kortare. Antingen sparar jag mitt, eller så klipper jag hans. Jag gör både och, vid närmare eftertanke. 

5. Jag blir ofta väldigt förälskad i hästar och pratar om dem och med dem som om de är människor. Hästar är tysta, vilket är skönt.

6. Jag är en patetisk soccer mom och har problem med att behärska mig när jag ser på min dotters fotbollsmatcher. Jag vrålar och skriker och säger hur de ska passa och allt möjligt. Jag försöker jobba med det eftersom jag vet att beteendet inte är särskilt önskvärt eller bra.

7. Jag tänker väldigt ofta på att jag ska plocka bär och när jag väl gjort det är jag sällsynt nöjd med mig själv. I frysen finns hjortron, hallon och blåbär och jag tror det är som farmor sa att man känner sig rik när man har bär. Och det finns en poäng med att ha plockat och rensat dem själv.

8. Jag tycker väldigt mycket om äldre tanter. Kanske inte alla, men majoriteten av dem är ofta väldigt älskvärda och kloka. De har vävstolar och pratar om sina barnbarn och lyssnar på vad man säger.

Jag utmanar Nike, Jonny och Lingonhjärta.

6 reaktioner på ”Ett faktum – åtta fakta

  1. Funkar det verkligen att bo i Ö-vik och i n t e gilla MoDo 🙂 Trodde det var lag på det inom stadsgränsen.

    Jätteroligt att du svarade!

Lämna en kommentar