Hungerspelen

Nyss hemkommen från biosalongen har jag följande tankar om filmen.

1. Jag blev lika less på Katniss och Peetas kärlekshistoria i filmen.

2. Det var jättesnyggt när de gjorde entré och kläderna brann. Jättesnyggt.

3. Trädet som Katniss flydde upp i när Cato och de andra dummisarna skulle ha ihjäl henne var inte särskilt högt i filmen.

4. Lenny Kravitz spelar Cinna!

5. Haymitch är väldigt tam i filmen. I boken spyr han och är avsmullen och utslagen mest hela tiden. Men Woody Harrelson är som vanligt bra dock.

6. Jag tycker att det tar lång tid i filmen innan själva spelen börjar.

7. Jennifer Lawrence är en mycket kapabel Katniss Everdeen.

8. Jag trodde att härmskrikorna (mockingjays) skulle härma lite bättre.

9. Skogen i arenan var för vanlig och the Capitol var för Star Trek-aktig.

10. Jag är rätt nöjd med filmen.

11. Boken vann

3 reaktioner på ”Hungerspelen

  1. Tycker kärlekshistorien är liiite mindre i fokus i filmen, BRA! – eller så blandar jag ihop med del 2 och 3.

Lämna en kommentar